... ei forteljing om kvardagskreativitet og sånn...



torsdag 3. juni 2010

Stille etter stormen.



Eg er ei pyse!
Eg ligg vaken når det blès ute
og bekymrar meg for alt som kan forsvinne til havs
eller bort til naboen.
Slik har det vore sidan eg var lita jente;
eg var redd for bøttene mine, leikene, hytta mi og sykkelen.


I natt har vore ei slik natt.


Vi var ute kl0130 for å redde pavilijongen,
den hadde reist ut til Ona om ikkje vi hadde røska av veggane og taket i natt..
No står den der, skamfull, ribba og litt vindskeiv:)


For eit par dagar sidan hadde vi sol,
det er godt å ha sommarbilete å sjå på når vèret er surt ute.


Eg har laga meg ein liten stille krok i bakhagen
og ein plass i skogen der eg har hengt opp hengekøya.

Denne sommaren skal hagen få nye bruksområde!
Eg gler meg!


På benken i bakhagen vil eg
sitje og sjå ungane hoppe trampoline
og nyyyte varmen og fuglekvitteret:)

...måtte berre sommaren kome snart...

25 kommentarer:

  1. Flotte bilder, og det ser tu til at du kan få mange fine stunder der:) Etter mange års erfaring med kalder og kalder sommere, nytes nå gode og varme dager til det fulleste! Håper finværet ikke er langt unna da!!

    SvarSlett
  2. Du er dristig som tør å ha paviljong her på mørekysten... Huff...det er jo storm i kasta, og ut å kikke heile tida om ka som forsvinn. Pluss at snekkarmannen min og kompisen skifter tak på det høge nabohuset her... har ikkje nerver til å sjå ut..! Koser meg inne og smådiller med ting og tang...thi,hi. Men paviljongen din var no berre lekker må eg sei..Ha en fin dag inne..!!

    SvarSlett
  3. Koselig hage du har...der er det nok fint og sitte i god været:)Ser du har vært på Røros....der bodde mine besteforeldre....og min bestefar jobbet i gruvene der..
    Tiden har på en måte stått stille der:)
    ha en fin aften...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Så flott hage du har. Nydelege bilete.

    Her her det heldigvis ikkje blåst så gale mykje. Men i haust så landa trampolina vår langt inn i skogen. hehe Sånn går det når ein er litt treig med å ta inn ting.

    Ha ein fin dag. :)

    SvarSlett
  5. Huff da..ja mørkt og trist er det her i trøndeliga også.. regn reg og atter regn.. Lurer på om denne sommeren kommer til å regne bort.
    jeg var også sånn når jeg var lita.. satt å så på naboens tre om det var vind slik at jeg kunne gå ut. (husker den gangen det var orkan ute..) så etter det ble jeg livredd. Så jeg kan stille meg i rekka om å være litt utrygg når det blåser for mye.
    Men du har i hvertfall utrolig fine omgivelser:) vakker og stor hvage!! Heldige du!!

    SvarSlett
  6. Hittil har det ikke tordnet her, men jeg blir nervøs hver gang jeg ser en skummel sky...

    Du har det bare så fint!!!

    SvarSlett
  7. Aaaaw, jeg synes jeg ser for meg lille Elle meller ligge våken og bekymre seg for lekene sine! Håpe de alle berga! ;)

    SvarSlett
  8. Hei♥
    Ah!For eit herleg innlegg!
    Likte såååååå godt desse bilda!
    TUSEN ♥TAKK for inspirasjon:)

    God fredag♥
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  9. For en koselig uteplass, den innbyr jo bare til en stille stund med en god bok. ☺

    SvarSlett
  10. Uff da. Bra dere reddet paviljongen!

    Koselig liten uteplass du har arrangert. Ønsker dere sol og sommer nå !!

    Ikke for å strø salt i såret - men her på østlandet er det varmt og sommertemperaturer i dag. Ikke så happy for en varm dag i morgen, da jeg skal i konfirmasjon i en ullbunad hehe...

    klem Vibeke

    SvarSlett
  11. Så synd med paviljongen, men dere får forsøke å trøste dere med at det er godt den ble reddet.

    Kosestedene dine virker helt fantastiske, og jeg håper du får mange fine stunder der iløpet av sommeren.

    Klem

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder.
    Fikk skikkelig sommerfølelse, nesten som jeg kunne kjenne solbrisen kile meg mellom tærne:)
    Jeg liker ikke vind om sommeren, høststormer derimot...:)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  13. Flotte hagebilder! Håper du fikk berget alt fra stormen!? Liker ikke storm, selv om jeg er oppvokst på helgeland hvor det blåser og stormer flere ganger i året.
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  14. Heia!Endelig fant jeg deg, gjennom Elin sine draumesider. Såg deg i lokalavisa og har jo lurt litt på bloggen din, siden det ikke stod noe adresse. Selv bor jeg på Skodje.
    Legger meg til som følger jeg, så kommer jeg tilbake for å lese mer senere.

    Ha en fin dag!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  15. Hei og hopp.
    Oi, bra du reddet paviljongen i natt. Den er bare lekker. Hvor har du kjøpt den? Rund er jo mye finere. Det ble forresten koselig der inne.
    Ha en deilig dag uten vind :)

    Randi

    SvarSlett
  16. Nydelige hagebilder!
    Så helt fantastisk ut å sitte der:)

    SvarSlett
  17. Det var da en voldsom natt dere har hatt...Koselig med nye hageflekker i sommer =)

    SvarSlett
  18. Vil bare si at jeg har vært innom deg =) Håper alt står bra til!! Klem fra Ann-Helen

    SvarSlett
  19. Hvor er det bare nogle dejlige sommerbilleder du viser :o) Kram Betina-sommerhusstil.blogspot.com

    SvarSlett
  20. Hallo! Er du der?
    Håper alt står bra til og at det er stille fordi du nyter sommeren.

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  21. Hallooooooo.... hvor er du?

    SvarSlett
  22. Heisann...
    Jammen var det koselig her hos deg...og den benken var jo bare helt nydelig...

    Kos deg i helgen - i solen...

    SvarSlett
  23. Lever du Ellemeller???Håper alt er bra med deg.Klem fra Ann-Helen

    SvarSlett
  24. Håper du koser deg og har det greit!

    Savner deg!

    Miraklem

    SvarSlett
  25. Hei:-)Savner innlegg fra din koselige blogg:-) Hilsen fast leser fra helgeland.

    SvarSlett

Kommentarar blir verdsatt:)