... ei forteljing om kvardagskreativitet og sånn...



onsdag 24. februar 2010

Skaparen...

I natt våkna eg med den mest
fantastiske idèen
eg har hatt på lenge!!

Pulsvantar under produksjon.

Eg drøymde om fleecekjoler, pulsvantar og andre ting ein kan sy av ull og fleece.
Eg laga mitt eige fleecestoff nede på syrommet.
Løyndomen måtte eg halde for meg sjølv, for dette var verkeleg revolusjonerande!
Dette stoffet tålte alt mogleg, regn, vind og slitasje...
ja, stort sett det meste.
Det vart dei lekraste kreasjonane av det.
Folk gjekk heilt av skaftet ved synet
og eg vart oppringt frå både kjente og ukjente...

Her skal eg dele løyndomen med dykk, men ver snill og ikkje sei den vidare;)

Eg blanda fluorskylling og tanntråd inn i stoffet når eg sydde.
Fluoren gjorde at fleece`en blei heilt fantastisk flott og designet kom av seg sjølv...
Øh...

Eg "våkna" med ein fantastisk følelse og tenkte
"herlighet, for ei oppfinning!!"
Og følte meg som eit supermenneske.

Då eg våkna på ordentleg tenkte eg:
"Herlighet, for ei oppfinning!!"
(ganske oppgitt denne gongen)

Eg fortalde denne historia då vi åt frukost.
Alle kikka litt vantru på meg
og lurte på om eg var stolt eller litt skjemd...

Kjæresten sin tørre kommentar var:
"Jeg tror at vi burde starte et tv-program som heter
"Taperen"....
Ikke "Skaperen"

Eg må sei meg einig! ;)

28 kommentarer:

  1. Haha, sånne drømmer er bare så kule, man tror virkelig at man er på topp ;-)

    SvarSlett
  2. HEHEHEHE ☺
    Kansje du burde prøve blandinga?....
    Fy skamme seg samboaren!
    Ein skapendes god dag ønskast☺
    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  3. Så produktiv og kreativ du er.:-)

    roper på bilde av peonene.:-) ekstra spesielt når de er etter tippoldeforeldene dine ja.:-)

    Ha en fin dag..vakker vinterdag her..med nysnø og sol.:-)

    Gry.:-))

    SvarSlett
  4. Drømmen ble jo til virkelighet, ser det ut til:D
    Kjempefine pulsvarmere!!
    Ikke drøm deg helt bort idag, da;) Klem;)

    SvarSlett
  5. Hehe, så utrolig vittig!! Man kan jo nesten bli litt engstelig noen ganger for hva hjernen koker sammen nattestid :o)

    Vel - håper dagen har fortsatt i samme fantastiske spor da!!

    SvarSlett
  6. He-he, hvem vet, kanskje det er den blandingen som skal til :-)Må ha vært en deilig følelse å våkne opp til, men den kjæresten din sin kommentar altså *ler*. Gleder meg til kreasjonene dine jeg :-)

    Ønsker deg en kreativ dag ;-d
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  7. Skal tru kvar vi tek slike ting ifrå? Er fasinerande kor hjerna arbeider sjølv når vi kviler:) Om ikkje anna har draumen fått mange til å drage på smilebandet her inne i bloggland;)

    SvarSlett
  8. Hehehehe - utrolig bra.

    Rart dette med drømmer - hvor tar man alt fra egentlig? tjihii
    fluorskylling? tanntråd?

    Glemte man å pusse tenna før en gikk og la seg, eller er det noen som prøver å fortelle noe... hehe

    La oss få vite resultatet om du tester det ut da. knis

    Goklem

    SvarSlett
  9. Jeg vant nesten en skjønnhetskonkuranse forleden natt jeg! Det var bare det at det handlet visst om bordbein og jeg klarte ikke stå stille lenge nok....Ja, ja - moro er det nå lell da!

    SvarSlett
  10. Dream on Anita - vi skal visst vere veldig kreative når vi søv, så det er nok frå drømmeland mykje av alt vi finn på har sin opprinnelse;) Eg hadde vel meir som eit mareritt (der av namnet mitt) og måtte tvinge meg sjølv våken for rett og slett overleve - det var ikkje spesielt gøy.....

    SvarSlett
  11. hehe :) genialt! du går tydeligvis på høygir om dagen ;)

    :) Ann K

    SvarSlett
  12. Hi, hi, bare drøm videre du:-) Plutselig så dukker det opp en ide som er brukendes. Deilig drøm så lenge den varte ihvertfall...

    Nydelige pulsvarmere du lager!

    Klem

    SvarSlett
  13. hehehehe.så stilig,å det er så flott å drømme sånn,
    syntes du absolutt burde prøve det der,
    ha en fin dag,
    å koselige drømmer igjen til natta.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  14. Så bra! Uruleg kva hjernen kan spinne ihop på eigahand. Eg drøymde nett at vi hadde pinnedyr som kjeledyr på barneavdelinga der eg jobbar. Sikkert veldig koselige dei....Men det blir iallefall flott det du lagar, vanntett eller ikkje ;-)

    SvarSlett
  15. Heheee, skjønte ingenting et øyeblikk der jeg altså! :P

    SvarSlett
  16. He he, ler meg fillete;o))
    Har også hatt noen sånne vannvittige "oppfinnelser" og kan faktisk ennå huske følelsen;o) Det var vel slik Einstein våkna annenhver dag;o))
    Men pulsvantene var yberlekre da;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  17. Jeg synes du skal flytte til Trondheim, mye nærmere! :D :D Hihi...

    SvarSlett
  18. Ha ha ha! Men skaper er du uansett! Og pulsvarmerne er nydelig selvom de ikke er laget av fluor og tanntråd? Eller? Ha en herlig kveld og drøm søtt;)

    SvarSlett
  19. Tanntråd-stoff? Jeg hadde dradd frem veven tvert og satt i gang, det må jo være ett tegn!
    haha! Nå fikk jeg en ide!
    :O)))))

    SvarSlett
  20. Also... eg kan forsikre deg kjære Lille Lavendel-søs at draumane her i huset ikkje betyr det spøttende grann! Her er beviset: Trond drøymde i natt at vi rei elefantar opp til Synnalandshornet og hadde med oss hangglider for å flyge ned att... øh? Og han lurer på kva EG driv med?? :)

    SvarSlett
  21. hehe så mye rart en kan drømme:)) Akkuratt nå skulle eg ønske det var en drøm at eg kasta 3 saccosekker på søpla....du skulle fått de om du ville:)

    SvarSlett
  22. Hihihi, atter et underholdende innlegg fra deg! Håper du nøt sekundene før du virkelig våknet!
    Om giveawayen som er avsluttet hos meg - du skal ikke være så veldig lei deg, for du får noe av meg i posten snart sammen med strykemerket du bestilte. Jeg sendte det i dag, så du har det i morgen eller overimorgen :)
    Da har du liksom vunnet noe likevel da vet du!
    God natt og sov godt.

    SvarSlett
  23. Jada, jeg skal maile deg jeg. Tenkte å styre med denslags i morgen :)

    SvarSlett
  24. Det er ofte en drøm som er starten på mine kreativite og ideer, så man skal ikke bare le av det - men det er jo forskjell på tulle-drømmer og smarte-idé-drømmer da! Det ville nok blitt et tapsprosjekt å bruke tanntråd i fleece. Men skulle du trenge billig tanntråd, så finner du det over svenskegrensen! :-))

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  25. God Morgen!
    haha Nå fikk jeg en god start på dagen. Du skriver så bra! Har hatt noen sånne drømmer hvor man tror man har vært genial, men slettes ikke er det, man våkner og blir både skuffet og litt flau.

    Utrolig flotte ting du lager :0) klem

    SvarSlett
  26. For en flott drøm - det ble jo om ikke annet til et herlig innlegg!!! Og for en fantastisk måte å våkne opp på - eie verden - et sekund eller to!!!
    Flott blogg du har!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  27. Hahahah, for en fantastisk drøm! Må jo nesten være litt nedtur og våkne da, når du hadde slik suksess:o))

    Morsomt skrevet:o))

    Klem Line

    SvarSlett

Kommentarar blir verdsatt:)