... ei forteljing om kvardagskreativitet og sånn...



torsdag 18. februar 2010

Putekrig


For kort tid sidan hadde Emmeline give-away
og eg var so heldig å bli trekt ut blant
ThuusenmillionaaRR

(som Gullars ville sagt)
deltakarar!


Puta har kome vel i havn,
de vil ikkje tru kva tape-teknikk ho har brukt
;)
Ho har sikra arbeidsplassane til 3,
kanskje 5 ansatte på tapefabrikken
og muligens 2 på plastposefabrikken.
Eg sat innesnurra i
brun pakketape
og plast
med eit stort glis i andletetet
då denne lekre puta openbara seg.

So var det tid for putekrig,
kven er det heldige møbelet som skal få lov til å smykke seg med vidunderet?


Skal den ligge i godstolen til kjæresten?


I senga?


I gyngestolen?



Eller nysofaen?
... ehm... forresten, nei!
Her passa den ikkje i det heile tatt.
Stakkars puta.

Her i heimen er vi so kreative for tida,
Stovegolvet er fullt av arbeid.

Kjæresten var litt bekymra for at han ville ende opp som
ein McCheeseburger, godt innepakka i mønsterarket mitt.
Tss...
Kvar skulle då evt osten kome frå?
Månen?

-Svisj, tilbake til ellemellertunikasying.

28 kommentarer:

  1. Heldige du! Den var skikelig fin, og du finner nok en plass til denne;)

    Kos deg blant mønsterarkene, her ruller garn-nøstene;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Så heldig du var, den var bare lekker !

    Har sendt deg en mail :-)

    Ønsker deg en fiiin torsdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. Grattis med fin pute og gratulerer med veldig sprek fin artikkel:)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med gaven. Puta er aldeles nydelig, og jeg kan se den passer flere steder hos deg.

    Gleder meg til å se hva du syr på, kanskje en elle meller tunika står på ønskelista mi også?
    Hvis den skjuler maven og stumpen vel og merke.
    Hi hi.....

    SvarSlett
  5. gratulere med flott premie.
    så nydelig en pute,hvor havnet den tro?
    passet jo mange steder.
    ønsker deg lykke til på stue golv med tunika ..
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Hei, jeg synes den var utrolig fin i gyngestolen!
    Klem,M

    SvarSlett
  7. Puta kjem nok til å havne i gyngestolen til slutt:)

    SvarSlett
  8. Grattis...puta var bare nydelig:)
    Ja...gyngestolen passet den fint i...
    ha en kos kveld
    klemmer ivei

    SvarSlett
  9. HMMMMM!!! syns d ser ut som at der e en M EJ på denna puta :)hi hi
    sikker beregna t mj :)
    mellomste :)

    SvarSlett
  10. Heldige deg ! Den puta var berre så fiiin. Forstår godt at du har lyst til å ha den fleire stader. Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  11. Grattis:) Puta var skjøøøøn ♥

    Hihi...morsomt du skriver snuppa;) Håpe han slipper å bli en burger;)
    Du har d såå fint hjemme, så ikke klag på rot;) hehe...

    Håper du koser deg ikveld..snart helg..jippi ♥

    SvarSlett
  12. Puta er fantastisk nydelig!!! :) Sett den et sted den vises godt du, ikke på soverommet... ;)

    SvarSlett
  13. kjempefin pute, er glad du var en av de heldige - du fortjener den så absolutt. En kjempe-blogg har du. Tone

    SvarSlett
  14. Såå heldig du var! Kjempe lekker var den, overalt! Men veldig fin i gyngestolen kom mer frem, ble mer kontrast til den mørke stolen! Men den er en sikker vinner over alt!Ha en fin kveld..klem Stinemor...:-)

    SvarSlett
  15. Heheeee, putekrig... Jeg likte den i den øverste sofaen der jeg! :) Heldige vinner'n! ;)

    SvarSlett
  16. Knallfin pute! Passet perfekt i det ellermellerske hjem. Jeg var så heldig å få Emmeline på besøk i dag med min premie, pluss en liten overraskelse. Så jeg er også strålende fornøyd:-)

    Gleder meg til å se tunikaen du holder på med!

    Klem

    SvarSlett
  17. En så flott pute! Förstår att det är vanskelig att finna det perfekta platsen.

    SvarSlett
  18. Leste om deg i nytt i uka, og da måtte jeg bare inn å se her da...og her kommer jeg nok tilbake, Liker det du viser fram , lager og skriver;)
    Lekker pute du har vunnet.
    Håper du får en fin helg, for nå er det snart fredag, hihi.

    SvarSlett
  19. Wow- herleg pute og mange herlege plassar ho kan bu:-) De har rett og slett ein haug av draumemøblar! Me like...
    God helg i bytter og spann til deg og dine

    SvarSlett
  20. Så heldig du er da:))) Kjempefin pute:)

    SvarSlett
  21. Så heldig du va!
    I Gyngestolen va den lekker,men hos deg,tror eg den finner mange fine plasser!;0))
    Du lurte på Brytebrød oppskrift av spelt,
    gå inn på bloggen min så finner du den;)
    Koselig om du legger deg til følgern også;0)
    Klæm fra Beate

    SvarSlett
  22. Hei på deg :)
    Nydelig blogg du har :) Min første titt, men ikke siste :)

    Så heldig du var da:) Nydelig pute:)
    Vil du ha en mening om hvor du skal ha den, så synes jeg den gjorde seg veldig godt i gjyngestolen :)

    Ha en nydelig kveld:)
    Klem Tina

    SvarSlett
  23. Den puta var nå så skjønn at den hadde passa oppunder mønet om så skulle være;o) Heldige du;o)
    Han får gjennomgå kjøresten din, på ene eller andre måten;o) Men litt må de nå tåle de har mennene våre, de får jo tross alt være sammen med oss;o))
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  24. Nyyyydelig pute!
    Den var veldig fin i sofan, fin til vinduet og vingene...men og i gyngestolen, sjøl om det såg ut som det ble litt trangt om plassen. Den fant jaffal sin rette eier!
    Heldige deg og heldige pute!:O)

    SvarSlett
  25. Så flott pute du vant!
    Passet godt i gyngestolen syns jeg. Kan vel ikke la den ligg i godstolen til kjæresten for å bli kasta bort hver gang han skal sette seg;)
    Kose deg videre med ellemellertunikasying :)

    SvarSlett
  26. Nydelig pute! Så heldig du var som vant en så fin premie :) syns den passer godt overalt jeg men så er det jo så fint overalt hos deg også så den går godt inn ;)

    Og så spennende at du syr så mye fint!! Jeg så du var utdannet innen søm?! Det må være gøy å kunne sy skikkelig?! Jeg har fått ny symaskin og storkoser meg med å finne ut av ting. Det er så gøy å se når et stykke tøy forvandler seg til små kjoler til jentene mine osv.. men enda er jeg på det helt enkle planet ;) men det er kjempemoro!!

    :) Ann K

    SvarSlett
  27. Gratulere med pute, lekker:)

    Blir spennende å se tunika prosjektet ditt:)

    God helg!

    SvarSlett
  28. hei. er heilt fersk i denne bloggeværda! men blei kjempenyskjerrig da jeg leste om deg i haramsnytt! ej må berre få sej d at dette e en kjempefin blogg!! du inspirera no mej te å finne fram skapergleda!!!! du e kjempeflink!!

    SvarSlett

Kommentarar blir verdsatt:)