... ei forteljing om kvardagskreativitet og sånn...



lørdag 6. februar 2010

Planar...


Det er laurdag, den deiligaste dagen i veka.
Lang frukost, pysjbukse, Princess har hatt 4 jenter på overnatting
og vi har hatt triveleg besøk.

Januar har vore ellemeller-har-gått-i-hi-månaden.
Eg har nesten ikkje prata med folk,
men vore veldig fokusert på dei næraste og på syrommet.



Eg har sydd hjarte,
ordna ellemeller-jakke-mønster og lagt planar.
Mange planar.
Det har vore viktig for meg å bruke energi på det eg set pris på;
familie, vener, kunnskap, evner og lyst.
Lyst til å gjere, skape.

Når ein går heime,
er det viktig å ha noko å sysle med.
Eg treng det for å oppretthalde kreativitet,
initiativ og skaparglede.
Eg finn det svært meiningsfylt.

Hjarta ligg på salsbloggen min,
den har planar om å bli fylt med
nostalgi
og
gjenbruk.



16 kommentarer:

  1. Heisann:)
    Men,sååååå viktig det er da,familia/heimen,venar og lyst<3
    Headeren din er nydeleg..Å så kjekt med salsblogg:)Kjem garantert til å bruke den:)Hjerta er kjempe fine:)
    Du er sååååå flink:)
    Ønskar deg ein herleg kveld<3
    Klem frå lisjå:)

    SvarSlett
  2. Hei Hei,
    Takk for hyggelig kommentar inne hos meg for kort tid tilbake. Har hatt bloggforbud av mannen pga bihulebetennelse - men er nå tilbake.
    La meg som Følger fori jeg VILLE det! Håper det er greit! ...og prioriteringen dine er jo helt riktige etter min mening !!! Ditto her!
    Fortsatt God Lørdagskveld! Vibeke :0)

    SvarSlett
  3. Godt å kjenne på hva man ønsker og vil, og faktisk følge sitt eget hjerte! Det skulle vært en lov, kansje vi hadde hatt mindre stress og mindre dårlig samvittighet vi konehønemorene:))

    Det er så godt å se harmonien din, og at du får følge ditt eget tempo! Og så glade vi blir i alt du skaper, du er
    FLINK!

    SvarSlett
  4. Åå, så fine hjerter!! De var så fine der de sto sammen alle..! Så flink du er! Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  5. Høyrest ut som du har brukt januar riktig så bra! Hjelpemeg for ein bråte med hjarter, men fine er dei! Ha ei fortsatt god helg!

    SvarSlett
  6. De hjertene dine er så nydelige at jeg dåner... HAr vært inne på blogshopen din også og kikket på de;) Rett og slett fantastiske er de.- og det er jo du og siden du har laget de:)

    HA en flott søndag!!!

    SvarSlett
  7. Så flotte hjerter du har laget.
    God helg videre

    SvarSlett
  8. Så dyktig du er !!! Nydelige hjerter,og lavendelputer !!! Veldig viktig å prioritere som du gjør........helt rett :) Håper du koser deg i helgen !!! Og sist,men ikke minst,tusen takk for alle fine ord du stadig spanderer på meg !!! Klem fra nord.

    SvarSlett
  9. Januar er en fin måned å være i hi!
    Selv går jeg stort sett i hi i slutten av oktober, og kommer ut til våren en gang. Bare avbrutt en og annen gang jeg må orientere meg litt!

    Og nok en gang: hjertene dine er supersøte! Du er så flink!

    SvarSlett
  10. Flinkis'n altså! :D Nydelige hjerter! :)

    SvarSlett
  11. så flink du er!! Kan tenke meg salgsbloggen blir en suksess. Jeg kjenner meg veldig igjen i ordene du skriver. Jeg er også delvis hjemmeværende med små barn, kronisk sykdom og "meg" blir litt borte. Men når man får pusterom ved symaskinen så kommer all gleden tilbake! Er planer her også og håpe å få satt de ut i livet utover våren!

    Kos deg videre med små og store prosjketer og de nære og kjære du har rundt deg!

    :) Ann K

    SvarSlett
  12. Synes du proiroterer det viktigste jeg, nemlig familien. det er en god invistering :-)

    Så herlig hjertene var da, viktig å ta vare på kreativiteten !

    Ønsker deg en fiiin søndag !
    Klem,Nostalgia

    SvarSlett
  13. Nydlige hjerter du har laget;) Det er som du sier viktig å bruke tid på det man vil selv og de nærmeste. Er litt der selv kjenner jeg. Det hører nok litt med årstiden også. Håper du har hatt en fin helg og så ønsker jeg deg en god start på uka.

    SvarSlett
  14. Nydelige hjerter du har laga, regner med de fyker fort ut i salgsboden !

    Ha en flott uke der nede;)

    SvarSlett
  15. Hei på deg.
    Takk for koselig kommentar inne hos meg. Den sommerfuglen er ei gammel tante til mannen min som har laget. Hun har sikkert funnet oppskriften i Familien, for jeg vet hun abonnerte på det bladet da hun levde. De kan sikkert skaffe den til deg hvis du tar kontakt med de.

    Så mange fine hjerter du har laget.

    Fortsatt fin kveld.

    SvarSlett
  16. Hei! Så fine hjerter du har laga! No er det ikkje helg lenger, så eg vil ynskje deg ei flott, ny februarveke! Eg er på bloggrunde på morgonkvisten, sakna alle saman sist veke! Og veit du; eg finn så mykje inspirasjon og varme her inne! Etterpå skal eg vere kreativ! :)

    Klem Elin :)

    SvarSlett

Kommentarar blir verdsatt:)