... ei forteljing om kvardagskreativitet og sånn...



fredag 16. april 2010

Settekassa

Eg har funne nøkkelen. Bokstaveleg tala.


Livet er ikkje berre ein stor dropspose,
det er òg som ei settekasse.


I fjor sommar var eg so heldig av eg fekk kjøpt to originale settekasser
og den eine heng over skrivebordet på stova.


Den har stått tom lenge, men no føler eg for å fylle den.
Den skal fyllast med ting og følelsar eg likar
og som gir meg glede.
Slik skal livet mitt ordnast framover òg.


Tre fine nøklar.
Nøklar kan brukast til so mangt;
inn i sin eigen heim,
inn i hjartet på sitt livs kjærleik
eller inn i si eiga sjel.



To fingerbøl som har blitt brukt av ei ukjent dame.
Dei minner meg på det eg likar aller mest.... å skape.



Eg gler meg til å fylle settekassa med små vakre ting!!


9 kommentarer:

  1. Lukke til med puslespelet!
    Klem Elin :)

    SvarSlett
  2. hei.
    så vakker settekasse med mye vakkert,
    ha en fin helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Fyll settekassen med vakre ting som gjerne har en liten historie; lykke til. God helg. Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Heldig deg som har en slik vakker settekasse. Jeg er stadig på jakt etter en av gamle sorten selv.. en dag kanskje jeg er heldig.
    Ønsker deg ei kjempe deilig helg:)

    SvarSlett
  5. Ja her har du litt å styre med da.Koselig med settekasser.God helg

    SvarSlett
  6. Så kult! Jeg har lyst til å bruke bokhylla vår til settekasse, men da får vi jo ikke plassert bøkene. Vi har inngått et kompromiss der jeg kan sette enkelte ting i noen hyller; så jeg har fått plassert Burre, Rudolf, en plante, lysene jeg fikk av deg, et nydelig lys som søsteren til Tina lagde, og marihøna. Ganske kult, synes jeg - og vi. Skal legge den ut på bloggen etterhvert...

    Stå på, vakre damen!
    <3

    Stå på, sterke dama! Ikke glem hvor søppelkurven står... <3

    SvarSlett
  7. Dette blir ei koselig settekasse. Trivelig å gi plass til små gjenstander man setter pris på;)
    Nyt den kalde vårhelga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Så koselig settekasse. Ser at det er ekte vare :) Nå startet den morsome jobben med å fylle den - og i perfekt tid - midt i loppissensongen ;)

    SvarSlett
  9. Så koselig. Det minner meg på at jeg også har ei gammel settekasse liggende på loftet. Kanskje på tide å hente den frem igjen. Takk. :-)

    SvarSlett

Kommentarar blir verdsatt:)