... ei forteljing om kvardagskreativitet og sånn...



søndag 4. april 2010

Borte bra, men heime best!

Vi har vore på tur i påska,
det er fint å få litt forandring,
men herlighet so godt det er å kome heim att!


Våren har kome,
krokusen spirar
og hagen skrik etter pleie.


Men ikkje i dag.
I dag har eg hatt ein Farmor-søndag.
Eg har ikkje gjort ein ting,
anna enn å vore saman med familie og kost meg.


Farmor brukte ikkje å gjere noko på søndagane,
ikkje strikke,
ikkje husarbeid,
berre nyte kviledagen.
Det er ein fin ting.
Tenk om eg klarte å slappe av kvar søndag!


Det er godt å vere heime.
Det er godt å sove i eiga seng igjen.
Det er godt å vere tilbake på bloggen.
Det blir godt å få sy litt igjen.
Det blir sabla godt å starte på kvardagen igjen!

14 kommentarer:

  1. Godt og sjå dei vakre bildene dine igjen også. Her har det vert familiepåske i ei veke no og med dåp som avslutning i dag. Slekta veks og vi har mange koselige stunder saman. No sit eg og gubben åleine og nyt freden og roa og er glad for at det er fridag i morgon også. Nyt siste rest av påsken.

    SvarSlett
  2. Amen! Vi kom hjem fra fjellet i ettermiddag, men ingen krokus her foreløpig selv om mye snø er fosvunnet mens vi bar borte. Deilig å ha tilgang til nettet igjen og så skal det bli deilig å sove i egen seng, ja.

    SvarSlett
  3. Kom akkurat selv hjem - og det første jeg gjorde var å kikke etter krokus. Mye skjer på en uke:)
    God uke og god vår:)

    SvarSlett
  4. vakre bilder fra en fin heim ♥ Så kjekt å lese om dette her med hviledagen, jeg tror det ligger noe i det altså. Med de hverdagene vi har og alt kavet og strevet så kan det være noe i det å bare stete seg ned å ikke gjøre noe. Ønsker deg en videre fin kveld ♥ klem monica

    SvarSlett
  5. Også jeg som står på farta til å dra avgårde akkurat nå!
    Ja, ja, jeg gleder meg alltid til å komme hjem, men akkurat nå gleder jeg meg mest til å reise bort å ikke gjøre noen ting en hel uke!

    Ferieklem fra Lykkeliten

    SvarSlett
  6. Sååå enig, borte bra og kjempehyggelig, men hjemme best;)
    Kos deg resten av påska og klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Enig med du,borte bra ,men hjemme best
    God natt til deg

    SvarSlett
  8. Ja, tenk om man hadde klart å slappe av hver søndag! :) Det hadde alle hatt godt av! Og verden hadde nok ikke gått under om vi hadde greid det! :)

    Jeg håper du får nytt siste påskedagen i morgen også! :) Og jeg er så enig - borte bra, men hjemme best!

    Klem fra Silje

    SvarSlett
  9. Hei....håper du har hatt en fin påske...borte bra men hjemme best. Det sier jeg også;o)

    SvarSlett
  10. Ja borte er bra,men hjemme er best. Det blir en annen fred når roen senker seg hjemme.
    Slappe av har vi godt av innimellom enten det er søndag eller onsdag. Det er viktig å ha noen dager man ikke MÅ gjøre noen ting.
    Ha en flott uke
    Klem Mona

    SvarSlett
  11. Jeg er så enig, SÅ enig! Så det seinest i stad da jeg kom hjem fra et dagsbesøk: " Selv om man er borte i flere uker eller bare noen timer er det alltid så godt å kommer hjem!"

    Ønsker deg en god start på uka;)

    SvarSlett
  12. Velkommen tilbake fra påskeferie, fine bilder fra heimen! Sier meg helt enig i det alle andre her sier..borte bra, men hjemme best...og det er jo bra vi føler det sånn. Hadde vært fælt om det var omvendt. Ha en strålende uke! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  13. Nå har jeg atter en gang kost meg på besøk i bloggen din!

    Det ligger en award og venter på deg i bloggen min! Håper du vil ta imot den og den lille utfordringen som følger.

    Ønsker deg en flott dag videre! :-)

    SvarSlett
  14. Er det ikke fantastisk å kunne kose seg i sitt eget hjem?

    Det er ikke vanskelig å være enig med deg om at det kan være godt med litt forandring, men den må bare ikke vare for lenge - etter min smak.

    Velkommen til hverdagen

    SvarSlett

Kommentarar blir verdsatt:)